Projekt edukacyjny „Jak odczytywać emocje?”

Projekt edukacyjny „Jak odczytywać emocje?”

 

W pierwszym semestrze roku szkolnego 2019/2020 klasa III B we współpracy z Fundacją Uniwersytet Dzieci realizowała projekt edukacyjny ,,Jak odczytywać emocje’’. Projekt miał za zadanie pomóc dzieciom kształtować kompetencje społeczne, bowiem nawiązywanie relacji , empatia, świadomość własnych emocji, czy dobra współpraca z innymi, to kluczowe umiejętności w życiu każdego człowieka. Poprzez zabawę i doświadczenia dzieci próbowały wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce.

Realizowane były następujące hasła:

,,Czy można uczyć się szybciej?’’-uczniowie poznali ciekawostki o mózgu i roli neuronów w pracy mózgu. Wykonywali ćwiczenia gimnastyczne usprawniające koncentrację uwagi /pozycja Cook’a i inne/ . Pracowali w grupach rozwiązując krzyżówki i układając puzzle- ,,Mózg i człowiek’’. Poznali ćwiczenia na koncentrację uwagi przed rozpoczęciem odrabiania lekcji w domu.

,,Jak trenować myślenie?’’-po obejrzeniu mini wykładu na temat ,,Jak uczymy się myśleć’’ i ,,Jak radzić sobie ze stresem’’ dzieci kreatywnie rozwiązywały problemy pod hasłem: zrobić coś z niczego. Grupa pierwsza przygotowywała urodzinowy tort z przedmiotów znajdujących się w sali. Grupa druga wykonywała urodzinową dekorację domu mając do dyspozycji tylko serwetki i słomki. A grupa trzecia wymyślała zabawy urodzinowe. Dzieci poznały też plan działania w sytuacji stresowej.

,,Jak odczytywać emocje’’-dzieci brały udział w zabawie ,,Spójrz z innej perspektywy’’ i w grze dydaktycznej ,,Znajdź uczucia’’. Chętnie wyrażały emocje w dramie, scenkach rodzajowych i odczytywały emocje z mimiki twarzy , gestów. Uczniowie uzupełniali ,,karty śledcze’’ podając swoje pomysły na temat ,,Co nam poprawia nastrój?’’