„BO SIŁA JEST W NAS!”- NIEZWYKŁA LEKCJA W BIBLIOTECE SZKOLNEJ

Dnia 1 lutego 2025 r. uczniowie klasy 2 b SP udali  się  do szkolnej biblioteki, gdzie odbyły się zajęcia edukacyjne pod hasłem „BO SIŁA JEST W NAS!”.

Spotkanie miało na celu nie tylko rozwijanie UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA, ale także INTEGRACJĘ oraz zrozumienie tematu NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI.

 

 

W trakcie wizyty, Pani Grażyna Adamidu – nauczyciel bibliotekarz –  przeczytała uczniom opowiadanie pt. „Bo siła jest w nas!”, pochodzące z książki „Dwie strony medalu”. Historia ta dotyczyła osób z niepełnosprawnością i ukazywała, jak ważna jest akceptacja, zrozumienie oraz wsparcie dla wszystkich ludzi, niezależnie od ich ograniczeń. Uświadomiła dzieciom, że jeżeli czegoś bardzo chcemy, to  możemy to osiągnąć. Uczniowie z zaciekawieniem słuchali opowiadania, a jego przesłanie wzbudziło wiele emocji i refleksji.

Po lekturze odbyła się pogadanka na temat niepełnosprawności. Pani bibliotekarka, angażując dzieci w dyskusję, zadawała pytania dotyczące empatii, sposobów pomagania oraz traktowania ludzi z niepełnosprawnością. Uczniowie chętnie dzielili się swoimi spostrzeżeniami i pomysłami. Wspólnie ustalili, że każdy zasługuje na szacunek i wsparcie, a różnice między ludźmi są czymś naturalnym.

 

 

Zwieńczeniem spotkania była twórcza część, podczas której uczniowie wykonali rysunki inspirowane opowiadaniem oraz omawianym tematem. Dzieci wykazały się dużą pomysłowością i kreatywnością,  a ich prace plastyczne były doskonałym sposobem na wyrażenie swoich myśli i emocji, a także na utrwalenie zdobytej wiedzy.

 

W trakcie wizyty uczniowie mieli również okazję zapoznać się z innymi książkami dostępnymi w bibliotece, co przyczyniło się do promocji literatury oraz rozwijania zainteresowań czytelniczych. Pani bibliotekarka przedstawiła kilka tytułów, które poruszają podobne tematy, zachęcając dzieci do ich wypożyczenia.

 

 

Wizyta w bibliotece była nie tylko lekcją czytania, ale także ważnym krokiem w kierunku budowania wrażliwości społecznej i empatii wśród uczniów. Dzieci wyniosły z zajęć nie tylko nowe umiejętności, ale także cenną wiedzę na temat szacunku i zrozumienia dla innych. Prace plastyczne były doskonałym sposobem na wyrażenie swoich myśli i emocji, a także na utrwalenie zdobytej wiedzy.

 

Tekst: p. Grażyna Adamidu